04.03.2020 Huawei verzichtet auf US-Technik

Well, then without the US

Half a year ago, it still looked as if the US sanctions against China, and especially Huawei, would put the company in trouble. The USA has excluded Huawei from the expansion of the 5G network in the USA and has also prohibited its own economy from supplying components to Huawei.

Huawei still has a stock of e.g. field programmable gate arrays (FPGAs) from the Californian chip manufacturer Xilinx. Soon there will be no more supplies. For this reason, Huawei built more than 50,000 base stations for 5G mobile communications in the fourth quarter of 2019 without components from US manufacturers. This is already 8% of the 600,000 base stations built by Huawei to date. So it is only a matter of months before Huawei is no longer under pressure from a lack of US deliveries.

President Trump's intention to force the EU states to ban Huawei products has failed ((US demands boycott of Huawei ). Even the fickle ones in the GroKo could not prevail. Since Huawei is now planning to produce 5G technology in France , the EU will hardly follow the US plans.

The official accusation against Huawei is that her technology could possibly contain backdoors for the Chinese secret service. There is no proof of this. But we know from the revelations of Edward Snowden* that the NSA has/had access to German networks . Even the Hamburg news magazine Spiegel had to report back then that the NSA has access to the Telekom network, to Netcologne and the German teleport providers Stellar, Cetel and IABG - "Anywhere, anytime, any device". This is unlikely to have changed ...

*) Edward Snowden is honorary member of Aktion Freiheit statt Angst e.V.!

Read more https://www.heise.de/newsticker/meldung/Nach-US-Bann-Huawei-hat-ueber-50-000-5G-Basisstationen-ohne-US-Technik-gebaut-4674832.html


Kommentar: RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

Die Kanzlerin bestimmt die Richtlinien der Politik.haaaaaaaha,
Sag mal wie Naiv und blind muss man sein nicht zu erkennen, das zum ersten die USA Administration und zweites das Geld die Richtlinien bestimmt. Was meint ihr bei wenn die BRD die Schulden hat und Zinsen zahlen muss

Ma., 26.03.20 11:41


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

Deutsche Huawei-Gegner schweigen zu Juniper-Hintertüren
Ja, Verurteilungen verlieren ihre Glaubwürdigkeit, wenn sie selektiv ausgesprochen werden. Außerdem macht man sich damit angreifbar...

Ol., 28.03.20 09:34


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

https://www.youtube.com/watch?v=7gRsgkdfYJ8&t
https://www.youtube.com/watch?v=wwRYyWn7BEo

Pa., 27.03.20 00:38


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

Ich verstehe die ganze Aufregung nicht. Es gibt doch faktisch keinen unverschlüsselten Traffic mehr, den die Router/Switches sehen würden. Da können sie gerne soviel mitschneiden wie sie mögen.

So., 28.03.20 09:53


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

doch, eventuell: VPN Endpoints. Bei den Firmen, die sich kein OpenVPN leisten können und sich lieber mit IPSEC/IKE in sämtliche Füße schießen

In., 28.03.20 10:16


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

und intermediate zertifikate siehe zb e-banking und cloudflare.

Ru., 28.03.20 11:23


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

Ein Intermediate muß von einer übergeordneten CA zertifiziert sein, und diese wiederum… bis zur Root-CA, die sich dann selbst signiert.
Ein Austausch eines Intermediate würde auffallen, es sei denn, jemand hätte die komplette Chain in seiner Hand.

So., 28.03.20 12:15


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

es stand doch nie ausser frage das alle USA/West Produkte mind eine NSA hintertür haben ??
Und das "Sicherheit" / "Privatsphäre" nur scheinargumente für die legimentieren des handelskriegs sind..
Wenn euch jemand was von echter privatsphäre erzählen möchte muss er die drei fragen.
- Ist es freie Software/Hardware?
- Ist es dezentral?
- ist es selbshostbar?
mit ja beantworten können.

Pa., 28.03.20 12:46


RE: 20200304 Huawei verzichtet auf US-Technik

alle und mindestens eine ist schon kühn. Ich habe zum Beispiel etliche Kisten mit CentOS am laufen. Zweifellos ist das ein amerikanisches Produkt (RedHat)
Von einer möglichen FBI-Backdoor in OpenBSD hörte ich schon, aber von gleich mehreren in CentOS nichts.

So., 28.03.20 14:46


Category[21]: Unsere Themen in der Presse Short-Link to this page: a-fsa.de/e/38f
Link to this page: https://www.aktion-freiheitstattangst.org/de/articles/7191-20200304-huawei-verzichtet-auf-us-technik.htm
Link with Tor: http://a6pdp5vmmw4zm5tifrc3qo2pyz7mvnk4zzimpesnckvzinubzmioddad.onion/de/articles/7191-20200304-huawei-verzichtet-auf-us-technik.htm
Tags: #Huawei #USA #5G #Technik #Cyberwar #Hacking #NSA #China #Wirtschaft #Whistleblowing #EdwardSnowden #Transparenz #Verbraucherdatenschutz #Datenschutz #Datensicherheit #Geheimdienste #Verhaltensänderung #EU
Created: 2020-03-04 11:06:50


Kommentar abgeben

For further confidential communication, we recommend that you include a reference to a secure messenger, such as Session, Bitmessage, or similar, below the comment text.
To prevent the use of this form by spam robots, please enter the portrayed character set in the left picture below into the right field.

We in the Web2.0


Diaspora Mastodon Twitter Youtube Tumblr Flickr FsA Wikipedia Facebook Bitmessage FsA Song


Impressum  Privacy  Sitemap